Multidyscyplinarna projektantka wizualna oraz kreatywna Beata Śliwińska, posługująca się pseudonimem artystycznym Barrakuz, zaprojektowała grafikę specjalnie dla subskrybentek i subskrybentów RMF Classic+. Limitowana seria 100 kolekcjonerskich plakatów w środę 9 listopada, trafi do Plusomatu.
Z wykształcenia inżynier architekt. Mieszka i tworzy w Warszawie. Pracuje w nurcie modyfikacji graficznych i kolażu – na tej technice opiera w większości swoją pracę. Beata Śliwińska jest cenioną autorką projektów związanych z kulturą masową, reklamą, jak i projektami niekomercyjnymi. Tworzy i wystawia autorskie obrazy wykonane także techniką kolażu analogowego.
„Mogłoby się wydawać, że jako stacja radiowa i platforma audio wpływamy głównie na zmysł słuchu. To prawda, ale w naszym rozumieniu to, co robimy jako RMF Classic, to oddziaływanie na otaczający nas świat: komentowanie go, opisywanie i rekomendowanie naszym odbiorcom tego, co w literaturze, dizajnie, filmie, sztuce i wreszcie muzyce najlepsze” – wylicza Michał Zalewski, Head of content & public relations RMF Classic+. „Zaprosiliśmy Beatę do współpracy dlatego, że od lat projektuje dla kultury. Przygotowywała oprawy graficzne dla teatrów, festiwali filmowych, branży muzycznej, czy muzeów. Poprosiliśmy, by stworzyła grafikę, która jest wizualną interpretacją naszej platformy RMF Classic+” – zdradza Zalewski.
„Projekt dla RMF Classic+ jest opowieścią niedosłowną. Mimo to, odczytujemy ją łatwo, bo całość grafiki odwołuje się do emocji związanych z muzyką i różnymi jej odcieniami. Oparłam swój pomysł na portrecie kobiety, nieco w stylu retro, nawiązującym do klasyki filmowej sprzed dziesięcioleci, ale z atrybutami współczesności. Bohaterka ma możliwość wsłuchiwania się w muzykę za pomocą telefonu i aplikacji – tak jak słuchacze i słuchaczki” – tłumaczy Barrakuz.
I to właśnie z myślą o użytkownikach platformy RMF Classic+, którzy najpiękniejszą muzykę filmową i klasyczną mogą mieć zawsze przy sobie dzięki aplikacji RMF Classic, powstał ten projekt. Limitowana seria 100 plakatów pojawi się w środę 9 listopada w Plusomacie, w którym subskrybentki i subskrybenci poza plakatami mogą ubiegać się o bilety na koncerty największych gwiazd (dotychczas były to bilety na Coldplay, Simply Red, Backstreet Boys czy Harry Styles) oraz książki i zaproszenia do teatrów i kin. Rozmowę z artystką będzie można usłyszeć w tym samym dniu w audycji „Życie z klasą”, którą w każdą środę od 13.00 do 17.00 prowadzi Ula Urzędowska.
„Wizualnie to próba przeniesienia na obraz tego, co niewidzialne – posłużyłam się tutaj słuchawkami i uwidocznieniem dźwięków, wypływających jak nieregularne plamy, ale w ujednoliconym, kubikowym powieleniu. Nawiązując do identyfikacji wizualnej RMF Classic+ wszystko utrzymane jest w znajomej odbiorcom kolorystyce, a wzrok zawieszony na plakacie ma nas wciągnąć w tę historię, do czego szczerze zachęcam” – dodaje Beata Śliwińska.
Warto także dodać, że artystka jest autorką wielu okładek płyt spod szyldu U Know Me Records, Asfalt Records, Sony Music, Warner Polska, czy ART2, z powodzeniem nagradzanych w konkursach okładkowych takich jak Cover awArts czy Konkurs 30/30. Jej pracę docenił i wydrukował włoski „Vogue”, a plakaty były prezentowane podczas LA Artistic Book Fair w Los Angeles.
„Plakat to czysta forma kolażu, techniki graficznej, w której bardzo lubię pracować i która daje mi możliwość zaintrygowania odbiorcy i przedstawieniu czegoś, co jest niedosłowne. Tworzenie przestrzennych form to tutaj czysta zabawa, abstrakcja połączona z czytelnymi elementami. Lubię ten projekt bardzo i liczę, że spodoba się również subskrybentkom i subskrybentom RMF Classic+” – podkreśla projektantka.
Limitowana seria 100 sztuk plakatu Barrakuz zaprojektowanego specjalnie dla RMF Classic+, unikatowej platformy radiowej, w której to użytkownicy decydują z jaką muzyką spędzą czas, wybierając spośród pięciu równolegle nadawanych audycji, prowadzonych przez dziennikarzy Grupy RMF, będzie dostępna dla użytkowników, którzy posiadają wykupiony 6- lub 12-miesięczy dostęp do RMF Classic+ albo zdecydowali się na comiesięczną płatność cykliczną. Odpowiadając na pytanie „Jak według Ciebie wygląda muzyka filmowa i jak sobie ją wyobrażasz?”, można zawalczyć o jeden z plakatów, które następnie zostaną wysłane do wybranych subskrybentek i subskrybentów.